40 év a vendéglátásban

Egy pultos naplója

Egy pultos naplója

Kedves Vendég, bocs...

2016. június 28. - Pultos

Kedves Vendég, de haragudjál, hogy fél nyolckor bezártam a cukrászdát, pont az orrod előtt. Lehet, hogy csak egy gyertyát szerettél volna a szülinapi tortára, vagy megrendelni valamit holnapra, de az is lehet, hogy megkívántál egy kis édességet. Sajnos, engem ez már egy csöppet sem érdekel, ugyanis fél nyolckor nekem hivatalosan letelik a munkaidőm. Amit utána csinálok, azt meg kell tennem, viszont az már a szabadidőmből történik a kizsákmányolás által. És egy csöppet sem érdekel, hogy mit akarsz, a telefont sem veszem már fel ilyenkor, mert már nincs nyitva az üzlet. Miután becsuktam előtted az ajtót, azután: lezártam a bankkártya leolvasó rendszert, összeadtam a bankszámla-blokkokat, lezártam a pénztárgépet is, megszámoltam a pénzt, a kártyás fizetést, és az Erzsébet utalványokat is. A bevételt, a váltótpénzt, és az enyémet is, majd mindet szépen a helyére raktam. Befejeztem a vitrin takarítását, közben ment a mosogatógép, én csak törölgettem, és mindent a helyére raktam. Ezután standolni kezdtem. Megszámoltam a számgyertyát, a szálgyertyákat, a tüzijátékot. A marcipánokat, a rágókat, csillagszórókat már korábban megszámoltam. Utána megszámoltam az öszes üdítőt, szerencsére szeszesital nálunk nem fogy. Beírtam a kávét és a fagyit is a standba, kivontam mindent, az indulóból a maradványt, és a fogyásnak annyinak kell lennie, amennyi a pénztárgépbe be van blokkolva. Ezután a sütemények következtek. Általában 40 féle sütit árulunk, szerencsére estéte már csak 20-30 féle van. Mindet meg kell számolni, vagy lemérni, beírni: induló, vételezés, összesen, maradvány, fogyás. Mindenből. Abból is, ami nem fogyott. A kávégépet és a fagyist már korábban kitakarítottam, fagyit lemértem, hátra hordtam a fagyasztó ládába. Na, ekkor elővettem a laminált 3 oldalt, amin a sütik nyomkövetése van vezetve. Készült, pultba érkezett, eltarthatőságának napja. Végig ellenőriztam mind a 40 fajtát, ami elfogyott, azt kihúztam. Aztán mindent szépen letörölgettem. Kinyomtam a habzsákból a habot, elmostam, majd a hűtőt is kitörölgettem. A székeket összehúztam a reggeli takarításhoz. Ezzel a tevékenységemmel több, mint egy óra telt el. Így reggel nyolctól este fél kilencig már a 13. órát tapostam a 30 Celsiusfokban. Igen, van klímánk, ám azt bekapcsolni csak éjszakára szabad, mert a hűtők nagyon meleget csinálnak,szóval nekik van a klíma, nem nekem. A vendéget pedig nyitott ajtóval kell várni, mondja ezt az üzlet vezetője. Van még pár ilyen jó mondása neki. A klíma amúgy is szar, csak senki nem törődik vele, nem tűnt még fel, hogy a raktárban is ugyanannyi hűtő működik, és klíma nélkül hűvösebb van, mint az üzletben klímával.

Na szóval, kedves vendég, ez történt, hidd el,én sem értem, hogy reggel miért kell egy órával nyitás előtt bent lennem, ugyanez zárás utánra már nem vonatkozik. Szép is lenne, ha záráskor az utolsó vendéggel együtt én is távozhatnék. Na, C'est la vie, mondja a francia, és én is, még kb 23 napom van itt. A nyugdíjig. Pá, pá.

img33.png

A bejegyzés trackback címe:

https://apultos.blog.hu/api/trackback/id/tr508853092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása