40 év a vendéglátásban

Egy pultos naplója

Egy pultos naplója

A kezdetek...

2016. február 24. - Pultos

Már kisgyerek koromban is presszósat játszottam. Sütit adtam, fagyit adagoltam a babáknak, emlékszem, ilyet játszottam. Bár a családban nem volt senki vendéglátós, senkitől nem láttam közelebbről ezt a szakmát. Talán, amikor sorba álltam fagyiért? Hm... azt nem hiszem, a fagyi adagolás nem vonzott. Emlékszem, amikor már iskolás voltam, volt, hogy anyukámmal beültünk a Cukrászdába. Fagyiztunk, vagy Somlóit ettünk. A Cukrászda csodálatos volt. Elegáns, márvány padló, kristály csillár, áhítattal léptem be, mint egy templomba. Csodálattal néztem a felszolgáló lányokat, akik halkan suhanva, mosolyogva vitték kezükben a tálcát, felvették a rendelést. beszélgettek a vendégekkel, fizetéskor pedig egy halk köszönömmel csúsztatták fodros kötényük zsebébe a borravalót. Szép volt a kezük, amellyel finoman az asztalra helyezték a tányért, szép volt a mosolyuk, fiatal arcukat elegáns sminkkel tették még szebbé. Amikor pedig nem volt vendég, álltak a pult előtt, egymással beszélgettek, trécseltek, de közben szemük a pályán volt, figyeltek a vendégekre.

Gimnazista koromban már aktív tagja voltam a vendéglátásban résztvevőknek. Persze, csak, mint vendég. Nyáron a strandon bandáztunk, kora este pedig irány a buli. Hát, akkor még nem volt semmiféle drog, semmi extasy, vagy kristály, mi bebódultunk magunktól, csak úgy. Vagy a tavasztól, vagy a nyártól, vagy a fiútól, aki tetszett, vagy a tánctól megrészegülten, aztán sietve haza, mert bizony 10 órás lányok voltunk, 10-re otthon kellett lenni. És nekem még mindig tetszett a vendéglátósok világa. Csábító és titokzatos volt ez a világ, mert milyen munka az, ami szórakozóhelyen van? Az nem munka, hanem szórakozás.Ugye? Milyen klassz dolog az, hogy az ember napközben a strandon sütteti a hasát, aztán délután, vagy este dolgozni megy, ahol szól a zene, és barátságos emberek csak szórakozni akarnak, na persze, és dől a lé. Az, hogy 10-ig, vagy éjfélig tart a munkaidő? Na és? Reggel lehet aludni, pihenni, strandolni, aztán megint menni a buliba...dolgozni.

Nem volt kérdés, hogy a következő nyári szünetben nyári szünetben hol dolgozom? Nem, nem pultos, felszolgáló leszek.

pultos2.jpg

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://apultos.blog.hu/api/trackback/id/tr208416998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása